środa, 9 czerwca 2021

09.06.2021 Jaka Blogernia ?

Oczywiście w przeszłości polecałem wordpress.com, jest najlepszą propozycją ponieważ można nie tyle dobierać motywy (wygląd bloga) co zmieniać parametry motywu ale u mnie na blogu w ramach tej blogerni pojawił się problem, kiedy wchodziłem na stronę mojego bloga i byłem nie zalogowany w wordpress.com to widziałem we wpisach reklamy. Gdzieś przeczytałem że "Pozostaje jeszcze możliwość, że szablon zainstalowany na jego wordpressie jest zainfekowany, wiele ludzi udostępnia "premium free wordpress themes" z dopisanymi linijkami dającymi backdoor do wordpressa ofiary, bądź właśnie z bombą czasową rzucające backlinki i reklamy gdzie popadnie." i to się może zgadzać, ale kiedy zakładałem bloga na własnej domenie tomolukasik.pl i miałem to z wordpress.org, ustawić pomógł mi Paweł (dzięki Paweł) i tam nie było tych reklam chociaż motyw to też Twenty Eleven.

No ale rezygnuję z wynajmowania miejsca w chmurze obliczeniowej z kawałka której jest zrobiony serwer na którym jest ten (patrz wyżej) blog, ograniczam rozchód. No i chciałem wrócić do wordpress.com i w ramach tej blogerni stworzyć nowego/starego bloga, mam nawet wyeksportowane treści które dałoby się zaimportować do tego bloga ale eksportowałem bez mediów i kiedy zaimportowałem to wpisy były bez zdjęć i filmów z YouTube. Dlatego zdecydowałem że żegnamy się z wordpressem i zakładamy bloga na blogspot.com i stworzyłem lukasiktomo.blogspot.com, Blogger to też jedna z tych blogerni która jest warta uwagi (moim zdaniem).



Oczywiście można powiedzieć, po co startować bloga jak jest facebook, jednak z facebookiem jest jeden problem, są tam Twoi znajomi i nie musi się im podobać co tam wypisujesz na swoim blogu. Jest też mikro-blog gdzie nie ma Twoich znajomych ale masz do dyspozycji tylko 280 znaków w tweecie.


Co byście nie zrobili istnieje możliwość publikowania własnych treści online, nie musicie posiadać serwera i domeny wystarczy blogernia. Jeśli jednak chcecie mieć bloga na własnej domenie to wynajmujecie serwer (np. w OVH) i wykupujecie domenę i ściągacie od wordpress.org ramkę. Nic prostszego. Gdyby jednak nie to że za serwer i domenę trzeba płacić raz w roku. Ja zdecydowałem że nie będę przedłużał mojego serwera i domeny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz