czwartek, 24 czerwca 2021

24.06.2021 Herbaty ?

Moja sensoryka się wykształciła, sensoryka czyli kubki smakowe i powonienie (bo też bierze udział w wyczuwaniu aromatów), kształciłem ją po to by speciality coffee lepiej smakowało, ale też cieszy mnie kiedy wyczuwam aromaty w commodity coffee np. sucha deska, palona guma, świeży asfalt.  

Jednak nie tak dawno temu kupiłem drip do herbaty i po zaparzeniu herbaty zrozumiałem że i w herbacie są jakieś aromaty, o ile jest to herbata liściasta. Na zdjęciu wyżej parzy się herbata lipowo-malinowa od Świeżo Palona gdzie z resztą nabyłem tego dripa. Działa on tak, wsypujemy herbatę (tak 3 gramy na 100 ml wody) i zalewamy gorącą (nie gotującą się) wodą, lekko mieszamy, nakładamy przykrywkę aż się zaparzy. Potem naciskamy dźwignię i napar zlatuje do serwera czy kubka. Polecam, dripper to Hario Largo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz