niedziela, 6 marca 2022

06.03.2022 AeroPress

Tym cudownym narzędziem można zaparzyć kawę na sto tysięcy sposobów, nie żartuję. AeroPress to zaparzacz wymyślony w 2005 roku przez Alana Adlera producenta zabawek (Aerobie). To nie zajęło zbyt dużo czasu, odkąd wypuścili to na rynek, świat pokochał tę strzykawkę. Pokochał do tego stopnia że zaczęli organizować mistrzostwa w parzeniu za pomocą AeroPress, a chłopaki z European Coffee Trip nakręcili film o jego historii.

I nic dziwnego, to świetny zaparzacz, można za jego pomocą zaparzyć kawkę w podróży, nawet dla dwóch osób. Wystarczy podwoić dozę, zalać ją 200 ml wody, przecisnąć do naczynia, a do przeciśniętego naparu dolać kolejne 200 ml. Smacznego.

Edit 07.03.2022: Zrobiłem tak jak napisałem. Przemiał 25 klików na młynku Comandante, całe 40 gramów bo to podwojona doza, metoda nieodwrócona, woda 98 stopni Celsjusza. Zalałem 50 ml wody, wymieszałem (20 sekund), potem dopełniłem do 200 ml i założyłem tłok, troszkę pokręciłem zawartością, zdjąłem tłok i jeszcze raz wymieszałem. Potem założyłem tłok i zacząłem przeciskać, powoli. Do naparu który został przeciśnięty do serwera dolałem 200 ml gorącej wody. Kawa wyszła smaczna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz