środa, 16 lutego 2022

16.02.2022 Drip your coffee

Już kiedyś pisałem o tym, ale napiszę jeszcze raz. To moja ulubiona metoda, kiedy próbowałem naparu z dripa po raz pierwszy, walnąłem się w głowę i na głos powiedziałem "Durniu, dlaczego dopiero teraz odkryłeś że kawa może smakować naprawdę inaczej?", wcześniej nie piłem kawy bo mi nie smakowała. Nie wiedziałem nic o dozie, grubości mielenia, temperaturze wody, wagi przemiału na wagę wody. Speciality Coffee Association radzi by w metodach przelewowych stosować 6 gramów kawy na każde 100 gramów wody, to dla tego potrzebna jest waga. Przedtem w mojej wyobraźni kawę odmierzano na łyżeczki, czas łyżeczek się skończył.

Napar zaparzony w ten sposób daje napar lekki w smaku, przezierny, słodki, czasem kwaskowaty, nie kwaśny, czasami z goryczką za którą kryje się słodycz, nie gorzki. Można wyczuć owoce pestkowe, cytrusowe, czekoladę, przyprawy i wiele innych rzeczy. Polecam, tak można zacząć przygodę z speciality coffee, tym bardziej że V60 z tworzywa kosztuje naprawdę śmieszne pieniądze.

1 komentarz:

  1. Powiadasz 6 gramów kawy na 100 gramów wody i precz z łyżeczkami, no ale można łyżką zaczerpnąc kawę, zważyć i już się wie ile gramów kawy taka łyżeczka ma, to się przydaje gdy rano chcesz się napić w miarę dobrej kawy a czas jest w cenie bo ucieka wściekle jak kawą oparzony no i na taką aptekarską precyzyjność nie bardzo jest miejsce. Rozmaitych sposobów parzenia, przygotowywania napoju z kawy próbowałem, nabywając różego rodzaju kawy- bo np do tego by kawę zalać wodą zimną i w tygielku gotować nie każda się nadaje, ale sam to wiesz... Parzyłem też kawę tak jak to opisujesz i ilustrujesz ale nie jest mój to najbardziej ulubiony sposób ze względu na uzyskiwany smak i konsystencję napoju, ale to ściśle subiektywne odczucia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń