wtorek, 16 sierpnia 2022

16.08.2022 Deuter Futura 28

Chciałbym dziś pokazać, zrecenzować mój plecak w którego pakowałem się na jednodniowe wycieczki. Ten plecak to Deuter Futura 28, nie ma regulowanego systemu nośnego, ale posiada stelaż i rozpiętą na nim siatkę co by zapewnić lepszą cyrkulację powietrza.


Co prawda przy tym systemie nośnym też plecy się spocą, ale można się ustawić bokiem do wiatru i to daje wytchnienie, wiem że tak to działa bo wielokrotnie ustawiałem się bokiem do napierającego wiatru. Super rozwiązanie, sam plecak ma 28 litrów, ale jak każda "gruszka" jest bardzo pojemny.


Bardzo fajnym rozwiązaniem jest wyjście na rurkę bukłaka, jest umiejscowione po między szelkami (nieco wyżej o nich), naprawdę super. Komora plecaka może być przedzielona (przedzielający materiał jest zapinany na zamek po swoim obwodzie) bo plecak posiada też wejście do komory na śpiwór, mieści się w niego mój śpiwór letni (luzem w worku na śmieci) i tak samo mieścił się mój śpiwór trój-sezonowy, ale oddałem go mojemu chrześniakowi. Posiada też namiastkę pasa biodrowego, co jest bardzo wygodne i przenosi obciążenie na biodra, jednak o jakim obciążeniu przy 28 litra można tu mówić.


Kolejnym super rozwiązaniem jest sposób troczenia kijków trekingowych, u dołu każdy kijek ma swoją pętelkę z gumo-sznurka, żeby trzymały te pętelki każdy kij to skręcam je tak żeby zmniejszyć areał pętelki i wciskam końcówkę kijka, w ten sposób nie wysmykną się z tych pętelek. To super rozwiązanie, testowałem je wielokrotnie. Plecak posiada też zawiesie do bukłaka, jest to pasek velcro, zdaje egzamin, nawet z trzy litrowym bukłakiem się nie rozpina, a pod nim znajduje się wejście do kieszeni na bukłak. Z przodu plecak posiada kieszeń zapinaną na zamek i wyposażoną w tasiemkę z karabinkiem co by przypiąć klucze. Posiada też pasy kompresyjne z obu stron, ale o troczeniu czegokolwiek poza kijkami trekingowymi nie może być mowy, ale od czego jest sznurek. W dnie plecaka jest kolejna kieszeń zapinana na zamek, zawiera ona pokrowiec przeciwdeszczowy, jest niebieski i przeszedłem z nim niejedną ulewę, wytrzymał (po tym poznaje się dobre plecaki).

Edit 17.08.2022: Należy dodać że prezentowany wyżej plecak to starsza edycja, w nowszej edycji Deuter Futura ma pojemność 27, pełny pas biodrowy i nie ma oddzielnego wejścia na śpiwór, zewnętrzna kieszeń zapinana na zamek jest już jako druga komora i posiada jakiś organizer. Na przedzie ten plecak ma kieszeń z rozciągliwej siatki. Trochę żal że nie ma wejścia na śpiwór.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz